Seminggu je lagi…(edited version)

Inilah agaknya situasi yang sedang dan bakal dihadapi oleh pelajar-pelajar yang akan menduduki final exam. Tak payah cakap yang jauh…empunya blog pun sama juga😛 .

Saje berkongsi cerita dengan sahabat yang lain. Bila belek satu buku yang dihadiah oleh seorang sahabat, terjumpa satu kata-kata yang kena dengan keadaan sekarang:

Duduk berpangku tangan tidak akan dapat menyelamatkan kapal yang tenggelam di dasar laut

Perkongsian tambahan

Doa semasa mengulangkaji:

Ya Allah lorongkan (pandulah) aku untuk mengulangkaji apa yang nak keluar dalam peperiksaan

Doa semasa menjawab soalan:

Ya Allah berilah kefahaman yang tepat bila aku membaca soalan, Ya Allah berilah ilham dan kembalikan ingatan dan kefahaman agar aku dapat menulis jawapan dengan tepat dan betul seperti yang dikehendaki oleh pemeriksa soalan ini

Tidak lupa juga bertawakal kepada ALLAH…

Kepada semua sahabat, selamat menduduki final exam. MA’A TAUFIQ WANNAJAH FIL IMTIHAN 🙂

7 Responses

  1. Steadylah. Jangan gelabah.Fokus pada perkara yang nak diingat, difahami atau diselesaikan. Usaha dan ingat Yang Ampunya Ilmu. Tengok soalan dua tiga kali dan fikir. Usaha sehingga kertas jawapan dihantar than baru tawakal kepadaNya. Insya Allah. Dan jangan putus asa dari pertolonganNya.
    Ya Allah lorongkan (pandulah) aku untuk mengulangkaji apa yang nak keluar dalam peperiksaan (Doa masa ulangkaji)
    Ya Allah berilah kefahaman yang tepat bila aku membaca soalan, Ya Allah berilah ilham dan kembalikan ingatan dan kefahaman agar aku dapat menulis jawapan dengan tepat dan betul seperti yang dikehendaki oleh pemeriksa soalan ini (Doa masa nak jawab soalan)
    Selain dari itu bertawakallah kepadaNya

    thanks a lot ayah!!!😉 …insyaALLAH nurul cuba yg t’baik…cuma confuse 1 jer, ngapa ayah guna nama ZOYAK? alberangque kan unik, sentimental value 2…hehehehe😀

  2. semoga sukses dalam keredhaan.. ^_^

    insyaALLAH…nur’ain jg😉

  3. insyaALLAH, go go chaiyok..!!! bykkn usaha, doa dan tawakkal pada ALLAH dan tidak lupa juga restu ibu bapa tu penting!!!! mohon restu dan doa mereka
    agar meredhai dan mendoakan kita sepanjang hidup kita..bagi yang telah tiada, sama-sama kita berdoa agar ALLAH mengampuni dan meredhai mereka, InsyaALLAH moga-moga ALLAH meredhai hidup kita semua..amin, gud luck;)

    amin…go go chaiyok!!🙂

  4. salam mak teh….marilah melawat blog kami kt kuantan….bila mak teh nak gi kuantan?….http://syathibie.blogspot.com/

    rasa mcm diri ni tua jer…huhuhu…insyaALLAH klau kelapangan sampai la…x pernah pun jejak lagi umah syathibie….huhuhu

  5. ehh…dah melawat dah yer… tak nampak td..thanks sbb link kan blog kami kt blog mak teh…

    dah lama g lawat..cuma x tinggal jejak jer…

  6. Relaks la sis!… itu baru ujian kat U, sikit aje. Ujian dalam kubur baru “kaw”… hahaha

    yer la…ujian kertas ni x sehebat ujian lain…kome tau la zaman oak dah b’lalu…
    x per la..nnti anak oak lak kene laluinya…anak sedara kome gak…

  7. Syeikh Yusuf Estes is coming to town… http://atmkeikan.blogspot.com/2008/11/syeikh-yusuf-estes-in-jb.html

    saya dah kat umah dah…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: